hiddenImage

Renault Master

Małe i średnie firmy – wg Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej – stanowią prawie 99% ogółu firm działających w Unii Europejskiej, zatrudniają około 65% siły roboczej oraz wytwarzają blisko 60% produktu krajowego brutto całej Unii. Obecnie w celu rozwoju tych firm ma im pomóc najnowszy i największy samochód dostawczy w rodzinie Renault – Nowy Master.
Nowe Renault Kangoo, Kangoo Z.E., Renault Trafic i Clio Societe to pojazdy z dostawczej gamy Renault, które niedawno zostały zaprezentowane. Teraz do tej grupy dołącza nowy przedstawiciel bardzo istotnego segmentu – Renault Master.
Największy w gamie samochód dostawczy zyskał m.in. nowe silniki, nową, masywną i podkreślającą przynależność do koncernu atrapę chłodnicy i wiele rozwiązań, z których może skorzystać każdy - zarówno fleet manager, jak i kierowca firmowy.

Najnowsze systemy dostępne w Nowym Renault Master

W samochodzie pojawiło się również szereg nowych systemów, które mają na celu zwiększenie poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Nowoczesnej generacji system ESC, z montowanym w standardzie układem dostosowującym jego pracę do obciążenia, współpracuje ze wspomaganiem ruszania pod górę Hill Start Assist oraz systemem Extended Grip. Funkcja ta zapewnia nam przyczepność w ekstremalnych warunkach drogowych, takich jak śnieg, błoto czy piasek. Nowością jest system zapobiegający myszkowaniu przyczepy, dostępny w wersjach z hakiem holowniczym.
System ten naprzemiennie przyhamowuje i zmniejsza moment obrotowy silnika, aby zmniejszyć prędkość do takiej, przy której myszkowanie przyczepy ustaje.
Nowy Master w wersjach z silnikiem Twin Turbo jest wyposażony w elektrohydrauliczny zespół wspomagania kierownicy, ułatwiający wszelkie manewry i zmniejszający siłę potrzebną do obracania kierownicy przy małych prędkościach. Kolejną nowością jest zwiększające bezpieczeństwo i umieszczone w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera lusterko szerokokątne Wide View, zapewniające lepszą widoczność na prawo do tyłu w obrębie pola martwego widzenia.


Nowoczesna gama silników

Pod maską nowego Mastera znajdziemy cztery warianty mocy, które mogą wybierać klienci firmowi. Pierwszy z nich - jednostka dCi o pojemności 2,3 litra ma szeroki zakres mocy, zaczynając od 110 KM, przez 125, 136 i najmocniejszy silnik,generujący 163 KM.
Dla klientów poszukujących niższych kosztów, zarówno zakupu, jak i eksploatacji, przeznaczone są silniki dCi o mocy 110 i 125 KM. Oferują one doskonały kompromis między osiągami a ekonomią eksploatacji. Dla tych klientów firmowych, którzy w swojej pracy zawodowej szukają oszczędności oraz potrzebują lepszych osiągów w postaci większej mocy, inżynierowie Renault przygotowali ofertę na mocniejsze jednostek i tj. Energy dCi 135 i Energy dCi 163 KM.
Dwa najmocniejsze silniki wykonane są w technologii Twin Turbo, czyli z wykorzystaniem dwóch turbosprężarek. Takie rozwiązanie pozwoliło na uzyskanie dużej mocy przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa.

Dwie najmocniejsze jednostki to nie tylko szeroki zakres użytecznej prędkości obrotowej, ale także duża ekonomia eksploatacji. Wg danych, najmocniejszy silnik w porównaniu do poprzedniej jednostki zużywa o 1,5l/100 km mniej. Jeszcze kilka lat temu byłoby to całkowicie nie do pomyślenia,aby duży samochód dostawczy mógł spalać poniżej 7 litrów na 100 km. Przy założeniu dużych przebiegów jakie pokonują te auta rocznie, fleet manager jest w stanie wygenerować realne oszczędności. Dodatkowo inżynierowie z Renault zaprojektowali przycisk ECO, który pozwala obniżyć zużycie paliwa o 10%. Komputer w optymalny sposób steruje momentem obrotowym oraz optymalizuje pracę ogrzewania i klimatyzacji, tak aby maksymalnie wykorzystać moc silnika.

Duży wybór wersji

Specyfika europejskich rynków jest tak szeroka, że trudno jest wyprodukować samochód, który będzie w pełni odpowiadający potrzebom klientów. Właśnie dlatego nowy Master to duży zakres konfiguracji nadwozia;cztery długości, trzy wysokości, a także wersje: furgon, furgon brygadowy,podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną, wywrotki,kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości ładunkowej od 8 do22 m3. W ofercie pojawia się także nowa wersja: L4H2 i L4H3 Furgon z napędem na tylne, pojedyncze koła. Wprowadzenie dwóch nowych wersji było odpowiedzią na oczekiwania europejskich klientów.
Wersja z wydłużonym zwisem tylnym jest przeznaczona w dużej mierze dla użytkowników pokonujących długie trasy oraz firm kurierskich. Większe odległości między nadkolami umożliwiają załadunek europalet również w tylnej części pojazdu. Takie rozwiązanie znacząco poprawia komfort pracy kierowców.
Tak rozbudowana paleta modelowa jest w stanie spełnić oczekiwania niemal każdego klienta firmowego. Dla firm, potrzebujących bardzo specjalistycznych pojazdów, przewidziano modele przeznaczone do adaptacji. Koncesjonerzy Renault współpracują z zaufanymi firmami produkującymi zabudowy i w tym wypadku ograniczeniem jest tylko wyobraźnia fleet managera.


Więcej informacji na temat danych technicznych w zakładce PLIKI DO POBRANIA

Pliki „cookies” to niewielkie pliki zapisywane na Twoim komputerze, w którym przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez Ciebie stronach. Pliki cookie mogą zawierać ustawienia witryn lub być używane do śledzenia interakcji użytkowników z witryną. Korzystamy z plików „cookies” w celu m.in. dostosowania zawartości naszych strony do Twoich preferencji oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, utrzymania Twojej sesji (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła, a także wspierania i egzekwowania działań pozwalających zachować bezpieczeństwo.

Wszystko o cookies